23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Rosa butikshyllor under höstens Rosa Bandet-kampanj

Inte bara rosa produkter utan även rosa hyllplan kommer synas under höstens Rosa Bandet-kampanj.

Rosa Bandets kampanj för att stödja forskningen mot bröstcancer pågår i oktober i år för den 14:e gången i ordningen. Då kommer inte bara varor i butikerna att vara rosa. Kreativiteten för att hitta vägar att samla in pengar syns på fler sätt. I år blir Procter & Gamble en av Cancerfondens samarbetspartners men istället för att göra speciella produkter för ändamålet så blir istället displayerna för flera av Procter & Gambles produkter i butikerna rosafärgade. De varor som säljs i de rosafärgade displayerna genererar pengar till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj i kampen mot bröstcancer.

Syftet med samarbetet är att hjälpa Cancerfonden i sitt arbete att sprida kunskap om cancer och samla in pengar till svensk cancerforskning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04