23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coopförlusten sänkte Candyking

Godisleverantören Candyking minskade sin nettoomsättning med hela 28 procent till 330 miljoner kronor (460) under årets andra kvartal.

Bolaget anger två huvudorsaker; att påsken i år inföll under första kvartalet, och förlusten av Coop som kund, i sin kvartalsrapport i dag.

Rörelseresultatt försämrades till -5,3 miljoner kronor (19,3).

– Candyking har en tuff utmaning på den hårt konkurrensutsatta svenska marknaden, samtidigt som vi har en positiv utveckling på våra större internationella marknader, säger koncern-vd:n Fredrik von Oelrich i en rapportkommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03