23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Livsmedel god tvåa i e-handelsracet

Den svenska e-handeln ökade med 21 procent under årets andra kvartal. Mest ökade barnartiklar och livsmedel.

E-barometern, som tas fram av PostNord, Svensk Digital Handel och HUI Research, visar på en strålande utveckling för alla former av e-handel. Mest ökade barnartiklar med 49 procent och livsmedel med 43 procent.

Andra kategorier som går starkt är bygghandel som ökade med 41 procent och heminredning/möbler, 31 procent. Under året beräknas den svenska e-handeln omsätta 50 miljarder kronor.

"Fler aktörer, nya koncept och konsumenter som efterfrågar enkelhet i vardagen bidrar till att livsmedelshandeln på nätet praktiskt taget kokar. Utvecklingen sker dock från låga nivåer", heter det i barometern.

Det är främst kvinnor mellan 30 och 49 år som handlar mat på nätet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.12|instance-web01