23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ekologiskt ökar hos Menigo

Miljömärkta och ekologiska varor utgjorde totalt 16,9 procent av matleverantören Menigos försäljning under september.

Menigo, som främst levererar till restauranger och servicehandel, har märkt en stadigt ökande efterfrågan på ekologiska och miljömärkta varor under de senaste åren, enligt ett pressmeddelande.

Högst ekoandel har som tidigare den offentliga sektorn, med mer än 27 procent ekologiskt under perioden januari-september.

En av de produktkategorier som ligger på högst andel ekologiskt hos företaget är mejeriprodukter med 22 procent under årets första nio månader. Det är en ökning med nästan en femtedel från 2014, då andelen var drygt 18 procent.

– Det är glädjande att vår satsning på ekologiska produkter fortsätter att få genomslag och vi känner att ett gott miljöarbete är nyckeln till framtiden, säger Thomas Palmqvist, affärsområdeschef för färskvaror på Menigo, i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02