23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Han är Sveriges bästa marknadschef

I går utsåg branschtidningen Resumé Sveriges bästa marknadschef inom dagligvaruhandeln.

Förra året vann Lidl. Men i år var det Willys marknadschef Patrick Grabenbauer som blev korad till Sveriges bästa marknadschef i dagligvaruhandeln.

Till Resumé säger han att konceptet "Sveriges billigaste matkasse" har gett effekt.

– Branschen är väldigt traditionell och kunderna tar till sig kommunikation på traditionella vägar. Därför blir det mycket odr och print. Men det digitala ökar kraftigt. Det gäller både köpt, digital kommunikation och vårt eget. Vårt lojalitetsprogram har exempelvis 1,2 miljoner medlemmar, säger han.

Utmärkelsen bygger på mätningar som undersökningsföretaget Xtreme gjort i samarbete med Resumé under det senaste året. Man har bland annat tittat på kundernas preferens att välja de olika varumärkena.

Andra nominerade i kategorin var:

Mikael Ekensteen, City Gross

Bodil Jönsson-Lindgren, Coop

Maria Nobel, Hemköp

Mats Liedholm , ICA

Caroline Forsshéll, Lidl

BREAKING
{{ article.headline }}
0.116|