23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Axfoodkampanjer gav 1,7 miljoner i flyktingstöd

Axfoods kedjor Willys och Hemköp har under september och oktober dubblat kundernas bidrag från pantknapparna till flyktinghjälp. Tillsammans har kampanjerna gett 1,7 miljoner kronor i flyktingstöd.

På Willys har de skänkta pantpengarna under september och oktober gått till Rädda Barnens arbete för barn på flykt. september slog antalet donationer rekord med en 40-procentig ökning av antalet donationer och även i oktober var det fler som valde att skänka sin pant jämfört med en vanlig månad. Efter att Willys dubblat pengarna som skänkts under september och oktober gick 1,2 miljoner kronor till Rädda Barnen.

Under december fortsätter Willys att dubbla de medel som skänks via gåvoknappen på butikernas pantautomater.

Hemköp valde i september och oktober att styra om de medel som doneras via butikernas pantautomater till SOS Barnbyars katastroffond. Totalt inbringade insamlingen 452 458 kronor.

Från och med 1 november går pengarna som doneras via Hemköpsbutikernas pantautomater till återföreningen av utsatta familjer i Rumänien i ett treårigt pilotprojekt. Projektet genomförs av SOS Barnbyar och Stockholms Stadsmission.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.106|