23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ica dubbelt prisat i 100-wattaren

Ica tog hem två priser när reklambranschens tävling 100-wattaren avgjordes. Ett förstapris i kategorin ”Årets nytänk”, och ett tredjepris i kategorini ”Långsiktigt”. I kategorin Konsumentkampanj belönades Oatly och Lidl. 

Tävlingen 100-wattaren arrangeras av Sveriges annonsörer och Sveriges kommunikationsbyråer och har arrangerats sedan 1990. Enligt statuterna belönas ”kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet.” med mätbara resultat.

Ica kammade hem första pris i kategorin ”Årets nytänk” med sin hälsoapp och ”Ica hälsorabatt”, tillsammans med reklambyrån King, Hälsoappen ger mer rabatt, ju mer kunden rör på sig.

I kategorin Långsiktigt belönas Ica och King med ett tredjepris för sitt långsiktiga arbete med tv-reklamserien med Ica-Stig.

Bland konsumentkampanjerna vinner Oatly och byrån Forsman & Bodenfors för arbetet med att rebranda varumärket och Lidl och byrån Ingo får ett tredjepris för sin Bosses Mjölk-kampanj.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.096|instance-web03