23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bris och Friends får 1 miljon efter Coops julkampanj

Coops julkampanj föll väl ut. Nu ska Bris och Friends få dela på 1, 1 miljoner kronor.

I december skrev Fri Köpenskap om

Coops julkampanj

"Nu blir maten godare". För varje handlad julvara under det egna Coopmärket skänkte kedjan en krona till organisationerna Friends och Bris. Insamlingen skedde mellan den 12 december och julafton.

Och nu Coop räknat ihop resultatet av kampanjen.

– Totalt handlade Coops kunder över 1,1 miljoner julmatsprodukter från vårt eget varumärke, vilket innebär att Friends och Bris får dela på drygt 1,1 miljoner kronor, uppger Tobias Rydergren, pressansvarig på Coop.

Julkampanjens kärna var en reklamfilm som rullade i tv, webb-tv och i sociala medier. Den kommunicerades även ut på butiksnivå.

”Det blev en mycket framgångsrik kampanj som våra kunder uppskattade. Framförallt är jag glad över att vi nu kan bidra till Bris och Friends viktiga verksamhet för utsatta barn”, säger Björn Larsson, affärsområdesdirektör marknad på Coop Sverige, i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095|instance-web04