23948sdkhjf

Bris och Friends får 1 miljon efter Coops julkampanj

Coops julkampanj föll väl ut. Nu ska Bris och Friends få dela på 1, 1 miljoner kronor.
I december skrev Fri Köpenskap om Coops julkampanj "Nu blir maten godare". För varje handlad julvara under det egna Coopmärket skänkte kedjan en krona till organisationerna Friends och Bris. Insamlingen skedde mellan den 12 december och julafton.

Och nu Coop räknat ihop resultatet av kampanjen.
– Totalt handlade Coops kunder över 1,1 miljoner julmatsprodukter från vårt eget varumärke, vilket innebär att Friends och Bris får dela på drygt 1,1 miljoner kronor, uppger Tobias Rydergren, pressansvarig på Coop.

Julkampanjens kärna var en reklamfilm som rullade i tv, webb-tv och i sociala medier. Den kommunicerades även ut på butiksnivå.

”Det blev en mycket framgångsrik kampanj som våra kunder uppskattade. Framförallt är jag glad över att vi nu kan bidra till Bris och Friends viktiga verksamhet för utsatta barn”, säger Björn Larsson, affärsområdesdirektör marknad på Coop Sverige, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062