23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Icakampanj gav 7,3 Childhoodmiljoner

Icas julkampanj till förmån för World Childhood Foundation gav totalt 7,3 miljoner kronor.

I Icas julsortiment fanns utvalda varor som såldes till förmån för Childhood. Nytt för i år var instagramkampanjen #merdegtillungarna som gav Childhood 25 kronor för varje taggad julbaksbild. Ica skänkte minst 50 öre till Childhood för varje såld julartikel som ingick i kampanjen.

- Vi är stolta över att tillsammans med våra kunder bidra till Childhoods viktiga arbete för barnens bästa i Sverige och världen över. Det känns väldigt roligt att vi överträffade vår målsättning och tillsammans med våra kunder bidrog med över sju miljoner, säger Anders Svensson, vd för Ica Sverige, i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04