23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svag tillväxt i norsk dagligvaruhandel

Norsk dagligvaruhandel hade en svag tillväxt under 2015. Lågpriskedjorna tar marknadsandelar.


De norska dagligvarubutikerna sålde för 164,3 miljarder norska kronor under 2015 enligt det globala konsultföretaget Nielsens dagligvarurapport. Tillväxten var 2,6 procent, vilket av den norska nättidningen Dagligvarehandelen betecknas som svagt. Dagligvarehandelen skriver att det främst är lågprissegmentet med Kiwi och Extra i spetsen som vinner marknadsandelar. En snabbväxare på den norska marknaden är Meny, som nått en marknadsandel på 10,7 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04