Tittar man på jämförbara butiker, butiker som var öppna vid båda mättillfällena, var totalökningen 5,2 procent. De jämförbara Maxibutikerna ökade med 5,6 procent, vilket ger formatet den högsta ökningen av Icas kategorier den här månaden.
Svagast ökning uppvisar mellanformatet Ica Supermarket, med en ökning på 4,5 procent, 4,6 procent i jämförbara butiker. Men det är överlag starka ökningar för Icas samtliga butiksformat.
Totalt uppgick försäljningen i Icabutikerna till 8 329 miljoner kronor under februari. Under årets två första månader sålde kedjan för 17 005 miljoner kronor, en ökning med 4,4 procent från januari.
Den sista februari fanns det 1 301 Icabutiker i Sverige.
Här är alla försäljningssiffrorna:
Februari 2016Butiksförsäljning
exkl momsMkrUtveckling
samtligaUtveckling
jämförbaraMaxi2 5027,60%5,60%Kvantum2 0356,00%5,50%Supermarket2 5554,50%4,60%Nära1 2365,20%5,10%Totalt8 3295,90%5,20%
MkrUtveckling
samtligaUtveckling
jämförbaraMaxi5 1495,80%3,80%Kvantum4 1794,60%4,10%Supermarket5 1893,30%3,40%Nära2 4893,70%3,70%Totalt17 0054,40%3,70%