23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Starkt kvartal för Strongpoint

Norska Strongpoint redovisar en omsättning på 254,2 MNOK för årets första kvartal, vilket innebär en ökning på 4,8 procent jämfört med samma period i fjol.












Strongpoint, med bland annat varumärket Cashguard, redovisar intäkter på 254,2 MNOK för kvartal 1 2016, jämfört med 242,5 MNOK under kvartal 1 2015, en ökning på 4,8 procent. Rörelseresultatet hamnar på 13,6 MNOK, jämfört med -19,5 motsvarande period 2015. En viktig händelse under kvartalet är ett internationellt genombrottsavtal med Alimerka avseende "cash management as a service", baserat på en minimiperiod om fem år per system. Alimerkas plan är att installera totalt 500 system i 130 butiker under innevarande år. Ett annat viktigt avtal tecknades med ett av Europas största värdetransportföretag, där Strongpoint ska leverera 2000 säkerhetsväskor på en marknad. Leveransen ska utföras under kvartal 2 och 3 2016. Strongpoint med cirka 570 medarbetare, är uppdelat på tre verksamhetsområden: Retail Solutions, Cash security och etikettlösningar. Strongpoint har sitt huvudkontor i Rælingen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078