23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coops kaxiga hälsning till Ica: "Grattis till tredjeplatsen"

Coop kammade hem första- och andraplats när Sveriges grönaste varumärken utsågs. Ica kom trea, vilket Coop såg till att göra dem medvetna om – med en reklamskylt utanför Icas huvudkontor.

Konsultföretaget Differ har utsett Sveriges grönaste varumärken för sjunde året i rad. Lika många år i rad har Coop kammat hem förstaplatsen. I år blev Coops varumärke Änglamark korad till etta, och Coop tog hem silvermedaljen. Tredjeplatsen gick till Ica, och det har Coop varit storsinta nog att uppmärksamma stort utanför Icas huvudkontor i Solna, där även Coop sitter.

När vinsten blev klar köpte de nämligen raskt en annonsplats utanför konkurrentens huvudkontor. De lyckades också fixa ett par annonsplatser på några busskurer runt hörnet, skriver

Resumé

.

– Vi ville uppmärksamma vinsten och så upptäckte vi att vår huvudkonkurrent blev trea. Då tyckte vi det var kul att även lyfta fram det, säger

Björn Larsson

, direktör för affärsområde marknad på Coop, till Resumé.

Vad det står på reklamskyltarna? "Grattis Ica till tredjeplatsen!", och nedanför topplistan där Coop ju tog hem både första och andrapris.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02