23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Orklas nya bok ska öka kexförsäljningen

Orkla Confectionery & Snacks släpper nu den tredje upplagan av sin kategorihandbok för kex och kakor. Den ger tips om hur man som handlare ökar tillväxten i kexhyllan.

Den första upplagan kom redan 2007, och var enligt företaget redan då en succé, som ökade tillväxten i kategorin.

– Kategorin omsätter 1,8 miljarder kronor per år och vi vet att 7 av 10 köper kex och kakor på impuls. Genom att synliggöra och fresta i butik gör vi kategorin relevant för konsumenten och ökar försäljningen. Vi är kategoriledare och vill inspirera våra kunder, säger Jenni Karlsson, Kategorichef för Göteborgs Kex på Orcla Confectionery & Snacks Sverige.

Nytt för årets handbok är att den ännu tydligare lyfter impulsköpen i butik, både på golv och i hyllan. Bland annat kan man läsa att den genomsnittliga konsumenten väljer sina kex på 26 sekunder, jämfört med 46 sekunder i konfektyrhyllan.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142|instance-web02