23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Herrlandslaget driver med Ica-såpa

Ica satsar pengar på att stötta mångfalden i svensk fotboll. Som tack medverkar herrlandslaget i fotboll i Ica:s reklamsåpa.


– Alla ungdomar i Sverige måste få en möjlighet att känna sig som en del av ett lag. Föreningslivet och näringsliv har en viktig roll att spela för att skapa ett samhälle där alla känner att man kan bidra och att man accepteras för den man är. Ica vill medverka till detta, både i egen verksamhet och genom samarbetet med i Svenska fotbollsförbundet, säger Ica Sveriges vd

Anders Svensson.

Svenska fotbollsförbundets satsning ”Alla är olika – olika är bra” syftar till att stötta mångfaldsprojekt i alla Sveriges fotbollsföreningar.

I samband med att fotbolls-EM 2016 börjar, inleds det nya projektet som ger Svenska fotbollförbundets 3 184 medlemsföreningar möjlighet att ansöka om ekonomiskt stöd för sitt arbete med utvecklingsstörda, nyanlända och integration samt jämställdhet och hbtq-frågor. Totalt finns två miljoner kronor att fördela som kommer från Ica och Svenska Spel.

Som tack för samarbetet ställer hela herrlandslaget upp i ett avsnitt av Ica:s reklamsåpa.

I filmen klagar bland annat

Kim Källström

på att Stig blivit tjatig och

Zlatan

vill se vad som helst utom reklam från matkedjan.

– När man spelar fotboll struntar man i vilken bakgrund de andra i laget har, man vill bara vinna tillsammans. Så borde det vara i fler delar av samhället, säger

Jimmy Durmaz

, fotbollsspelare i Sveriges herrlandslag.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04