23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coops Ekoeffekten tog storslam i Cannes

Reklambyrån Forsman & Bodenfors kampanj Ekoeffekten för Coop tog hem storslam i årets reklamfestival i Cannes. Kampanjen vann inte bara Grand Prix, utan fick också ett guld- och ett silverlejon.

Kampanjen, som blivit mer uppmärksammad internationellt än i Sverige, tävlade i kategorin PR, och tog hem festivalens finaste pris Grand Prix här vinnarna presenterades i går kväll. Sverige fick även en annan Grand Prix-utmärkelse genom byrån Ingos kampanj The Swedish Number i kategorin Direct.

Priserna blir något av en revans för kampenjen som nominerades till det svenska Guldägget, men inte vann något pris.

– Det är helt surrealistiskt, säger Coops marknadsdirektör Björn Larsson till tidningen

Resumé

.

Ekoeffekten går ut på att familjen Palmberg får testa att äta ekologisk mat under två veckor. Sedan undersöks gifthalterna i familjemedlemmarnas kroppar, och jämförs med innan de började äta ekologiskt.

Byrån Ingo tog också hem ett silverlejon i kategorin Utomhus för Lidl-kampenjen Le Bon.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web03