23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tre nyheter tävlar om dagligvarubranschens pris

Sojaproteinet Oumph!, funktionsdrycken Nocco och det laktosfria proteinmellanmålet ProPud. Det är de tre slutkandidaterna till utmärkelsen Årets Dagligvara 2016.

Vilken av kandidaterna som till slut tar hem priset kommer att offentliggöras den 6 oktober under dagligvarubranschens höstmöte.

- I år är det tre nykomlingar som är nominerade och det visar att konsumenterna verkligen är öppna för nyheter som tydligt fyller nya behov vad gäller hälsa, träning och hållbar konsumtion, säger Karin Brynell, ordförande i juryn för Årets Dagligvara.

Kriterierna för att vinna utmärkelsen Årets Dagligvara är att det ska vara en produkt som under föregående år haft en särskilt framgångsrik lansering, bidragit till utveckling och fyllt ett nytt konsumentbehov. Bakom priset står Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF), Svensk Dagligvaruhandel och marknadsanalysföretaget Nielsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web03