Den amerikanska servicebutikskedjan gjorde leveransen tillsammans med det Renobaserade start-up-företaget Flirtey som bygger och kör drönare – med siktet inställt på framtida uppdrag för såväl e-handlare, som mataktörer, sjukvård och e-handlare.
Leveransen skedde nu i juli i Reno.
Och vad levererade då den flygande roboten? Jo, donut, kycklingsmörgås och kaffe. Drönaren hittade till kunden med GPS och sänkte ned kartongen med kedjans logga på i ett rep vid familjens hus.
Idag har amerikanska 7-Eleven näthandel, där kunderna i vanliga fall får sina leveranser på mer traditionellt vis. Men kedjan planerar drönarleveranser framöver, även om ledningen inte vill specificera tidpunkt, rapporterar bland andra Techcrunch.com.
I ett pressmeddelande säger butikskedjans meerchandising-ansvarig
:
– I framtiden vill vi kunna ha hela vårt butikssortiment redo för leverans till kund på minuten.
Ylva Åkesson/Dagens Handel