23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Reklamombudsmannen: Vi bedömde enbart en bild

– Vi har inte alls bedömt Swedsnus reklamfilm. Det vi bedömt och som vårt beslut är grundat på är en bild i ett Facebookinlägg, säger reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig.

Fri Köpenskap

berättade i går

om den uppmärksamhet som Swedsnus reklamfilm och Reklamombudsmannens fällning av varumärket fått på sociala medier.

Nu kommenterar reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig fällningen och kritiken.

– Det framgår tydligt av

vårt beslut

att det vi bedömt är bilden i facebookinlägget, inte den film som Swedsnus sprider nu, säger hon.

Hon framhåller också att Reklamombudsmannen har haft mycket kommunikation med Swedsnus i det här ärendet.

– Men uppenbarligen är de inte nöjda, säger hon.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01