23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kycklingar ökar i popularitet

Den nordiska kycklingproducenten Scandi Standard redovisar en omsättning på 1 503,3 miljoner kronor för andra kvartalet, en ökning med 12 procent. Ökad aptit hos norska och svenska konsumenter ligger bakom lyftet.

Scandi Standard redovisar en ökning av nettoomsättningen till 1 503 miljoner kronor (1 341,3). Periodens rörelseresultatet minskade till 38,8 miljoner kronor (45,7).

För det första halvåret 2016 är trenden stigande. Omsättningen 2 889,9, en ökning med nio procent för motsvarande period förra året (2 650,9)

Ökningen kan främst hänföras till ökad distribution i Norge i kombination med en stark återhämtning av den norska marknaden, en stark tillväxt i Sverige inom kylda produkter samt ett väsentligt antal ökade listningar i Finland.

Scandi Standard gjorde ett flertal lyckade produktlanseringar för att driva kategorin i linje med företagets vision att inspirera de nordiska konsumenterna att äta kyckling en gång till i veckan. Dessa omfattade bland annat kycklingkorvar, marinerade grillprodukter, innerfiléer på spett och kycklingbacon, skriver företaget i sin kvartalsrapport.

Läs rapporten i sin helhet

här.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.107|instance-web01