Kopparbergs nettoomsättning exklusive dryckesskatt uppgick till 937,6 miljoner kronor, mot 918,8 miljoner föregående år.
– Periodens resultat är det bästa någonsin och är ett resultat av fortsatt fokusering på våra starka varumärken. På exporten har vi fokuserat på Kopparbergs Cider med smakerna Kopparberg Päroncider, Strawberry/Lime, Elderflower/Lime och Mixed Fruit samt att utveckla dessa med fler förpackningstyper, säger Kopparbergs vd Peter Bronsman i en kommentar till rapporten.
Kopparberg Cider det mest sålda varumärket inom premiumsegmentet på den brittiska marknaden.
Under det senaste kvartalet har man framgångsrikt lanserat Kopparberg Fruit Lager, ett lageröl smaksatt med citron och lime, på de brittiska öarna samt ett antal utvalda marknader.
– På vår viktigaste marknad, de brittiska öarna har britterna valt att inom en framtid lämna EU (Brexit), vad detta kommer innebära för oss är det dock för tidigt att säga, konstaterar Peter Bronsman.