23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Jämjöhallen maxar rosa

Alla Ica Supermarket skänker 1 procent av dagens omsättningen till Rosa Bandet. Jämjöhallen väljer att skänka tre gånger så mycket efter ett Facebook-upprop.

I en gemensam kampanj skänker samtliga Ica Supermarket i Sverige en del av sin omsättning den 6 oktober till Rosa Bandet. Personalen i Jämjöhallen ville dock göra mer, och lät kunderna vara med och påverka hur mycket man skulle skänka. Butiken gick ut på sin Facebook-sida och uppmanade sina kunder att dela butikens inlägg. Kom man upp i 1 000 delningar så skulle bidraget till Rosa Bandet dubblas, vid 2 500 delningar skulle 3 procent av omsättningen skänkas bort.

På morgonen den 6 oktober hade 1 500 personer delat Jämjöhallens inlägg, och butiken valde att skänka 3 procent av dagens omsättning till förmån för cancerforskning.

– Vi gjorde det för att det berör så många i dag, säger Jonas Bolin, butikschef, till Commersen.

– Det är kul när kunderna engagerar sig så mycket.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|