23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Icas småbutiker ökade mest

Försäljningen i de svenska Icabutikerna ökade med 3,0 procent i september, jämfört med samma månad förra året.

Allra mest ökade försäljningen i Ica Närabutikerna, som ökade med 3,7 procent, både totalt och i jämförbara butiker. Bra gick också Ica Maxi, som ökade med 3,2 procent i samtliga butiker och 2,8 procent i jämförbara.

Totalt sålde de de 1295 svenska Icabutikerna för 8 757 miljoner kronor under september. För perioden januari - september är den sammanlagda försäljningen 82 645 miljoner kronor. Jämför med samma period förra året är det en ökning med 2,8 procent totalt och 2,5 procent i jämförbara butiker.

Det format som ökat mest i jämförbara butiker hittills i år är Ica Nära, trots förra månadens tapp. Då minskade både Ica Nära och Ica Supermarket sin försäljning.

Enligt Icagruppen är kalendereffekten för september 1,9 procent.

September 2016Butiksförsäljning
exkl moms
Mkr Utveckling
samtliga
Utveckling
jämförbara

Maxi2 6173,2%2,8%Kvantum2 1232,8%2,2%Supermarket2 6862,6%2,3%Nära1 3313,7%3,7%

Totalt 8 7573,0%2,6%Januari – september 2016 Butiksförsäljning
exkl moms
MkrUtveckling
samtliga
Utveckling
jämförbara

Maxi24 9393,4%2,6%Kvantum19 9082,8%2,4%Supermarket25 1932,2%2,1%Nära12 6043,2%3,5%

Totalt82 6452,8%2,5%
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web03