23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny kommersiell chef för Norrmejerier

Norrmejerier rekryterar en ny kommersiell chef för att stärka sin ställning på den svenska marknaden.

Stephan Borgström blir Norrmejeriers nya kommersiella chef i Sverige, med ansvar för företagets varumärkesportfölj och kundernas egna varumärken inom mejerikategorin. Han kommer närmast från en tjänst som seniorkonsult på Macklean som jobbar med affärs- och strategiutveckling för företag inom de gröna näringarna. Han har tidigare haft ledande befattningar inom andra livsmedelsföretag såsom Arla Foods, Milko och Kraft Foods.

– Norrmejerier har ett bra utgångsläge för att stärka sin ställning på den svenska marknaden. Vi har en stark förankring hos de norrländska konsumenterna samtidigt som Norrmejeriers strategiska kunder efterfrågar ett tätare samarbete inom allt fler områden, något som i slutändan ska gynna de norrländska mjölkbönderna, säger Stephan Borgström i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web01