23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lennart Bjurström till Food for Progress

Food for Progress, med varumärken som Oumph! och Beat växer och rekryterar nu Lennart Bjurström från konsultfirman Macklean.

I förra veckan meddelade Food for Progress att Henrik Åkerman blir ny marknadschef på företaget. Nu kommer nästa rekrytering. Lennart Bjurström kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och tillträder en nyinrättad tjänst, Heart of People & Process. Hans uppdrag blir att utveckla medarbetare, ledare och organisation så att Food for Progress står väl rustade inför nästa fas i sin utveckling.

Lennart har en gedigen bakgrund inom hållbar affärsutveckling och har under de senaste fem åren varit med och byggt upp Macklean som en betydelsefull aktör inom livsmedelsbranschen.

– Lennart har varit på en ettårig anställningsintervju i sin roll som konsult. Han har inte bara rätt kunskap och erfarenhet utan även hjärtat på rätta stället. Med Lennart ombord hoppas vi att människorna i vår organisation ska bli så stärkta av sitt jobb att de får mycket energi med sig ut i resten av livet, säger grundarna Anders Wallerman och Anna-Kajsa Lidell, i ett pressmeddelande.

Lennart Bjurström var bland annat författare till Mackleans rapport med titeln "Proteinskiftet".

– Det är med stor tacksamhet som jag nu får möjlighet att ta mina trettio år inom hållbarhetsområdet och 20 år som managementkonsult och omsätta allt jag lärt mig i praktiken, i ett företag som ligger i framkant av utvecklingen till en livsmedelsproduktion som gynnar både människor, miljö och samhälle, säger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web01