23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Arla fortsätter rockaderna

Efter omorganisation och ny strategi satsar företaget nära 390 miljoner kronor i ökad produktion i Sverige.

Efter omorganisation och ny strategi satsar företaget nära 390 miljoner kronor i ökad produktion i Sverige.Pengarna ska satsas i produktionsuppgraderingar. De största investeringarna i Sverige kommer ske i mejerierna Jönköping, Linköping och Vimmerby.

Totalt investerar företaget över 3 miljarder kronor i år för att ompositionera mjölk från bulk till varumärken. Företaget satsar också på att öka försäljningen av foodservicetjänster.

I januari presenterades en global organisationsförändring, inklusive en ny koncernledning i linje med sin nya strategi för att möta den ökande globala konkurrensen inom mejerimarknaden. Företaget vill bland annat bygga starkare varumärken, utveckla nya kategorier och öka innovationsgraden.

I den nya organisationen kommer cirka 500 tjänstemän att sägas upp.

Norden omsätter 19,5 miljarder kronor och kommer att ha totalt 4 500 medarbetare. Arla Foods räknas som det sjunde största mejeriföretaget i världen och bland kooperativt ägda företag, det tredje största i världen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|instance-web01