23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coop och Änglamark får pris för egna varumärken

PLMA-mässan är Europas största mässa för producenter av egna varumärken. Där delas priset International Salute to Excellence Awards ut och i år tar Coop och Änglamark hem varsitt.

På mässan som hålls i Amsterdam utvärderas 380 produkter i 53 kategorier efter både design och smak. I kategorin vegetariskt tar Coop Bönbiffar med picklad blomkål hem priset medan Änglamark vinner i kategorin barnmat med Grötis havregröt.

– Det här är ett ytterligare bevis på den höga nivå av innovation och kvalitet som finns i våra produkter från Coop och Änglamark. Den vegetariska serien har verkligen gått hem hos våra kunder och grötis kommer bli en självklar del i blöjväskan hos svenska barnfamiljer, säger Jonatan Tullberg, chef för egna varumärken i ett pressmeddelande.

Priserna delas ut på mässan, som går av stapeln den 16-17 maj.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|