23948sdkhjf

Guldkompassen pekade både mot söder och norr

Icas bästa butiker finns i år både i söder och norr. Butiker i Skelleftå, Matfors och skånska Arkelstorp belönades med det interna priset Guldkompassen. Liksom två Maxibutiker i Stockholmsområdet.

Gladast på Icagalan, som genomfördes i samband med Icahandlarnas förbunds stämma och Icas jubileumsfirande på onsdagen, var nog ändå delagationen från Ica Maxi Nacka, som tog hem Guldkompassen för Maxibutiker.
Guldkompassen är den årliga utmärkelsen för de butiker inom respektive profil som under året visat på särskilt fina resultat i Icabutikernas egna kundundersökningar. De butiker som kan nomineras ska ha visat en ”särskilt positiv resultatutveckling” i kundundersökningarna det senaste året, och dessutom ha ett gott totalresultat.

Ica Maxi Nacka tog hem årets pris i för Maxiformatet. I motiveringen står bland annat:
”Utifrån ett starkt entreprenörskap har butiken förnyat bland annat hälsa- och skönhetsavdelningen, sin själv-check-out, och sitt café. Butiken har också utökat sitt erbjudande med frukost, lunchbuffé och pizza. Man har också satsat på egen produktion av färdigmat och sallader som kunderna antingen kan äta där eller ta med sig hem.”

Ära, diplom, prispengar och förgyllda kundvagnen tilldelades också Ica Kvantum Skellefteå:
”Med tydligt fokus på kunderbjudandet och spets på måltidslösningar har orten fått en stark och mycket uppskattad aktör på sin marknad. Med ett oerhört bra kundmöte märks effekten, inte minst på den ökade kundtrafiken, utan även på försäljningen.”

Bland Supermarket-butikerna gick priset till Ica Supermarket Matfors. Ur motiveringen:
”Under förra året byggdes butiken ut med 300 kvadratmeter, och i förnyelsen utökades kunderbjudandet med flera viktiga ombudstjänster, ett justerat kundvarv, en förbutik och en ny modern delikatessavdelning.”

I Arkelstorp utanför Kristianstad finns Ica Närabutiken som vinner årets pris:
”Butiken jobbar ständigt med att förbättra sitt kunderbjudande och erbjuder idag e-handel, Icas Matkasse och Ica Hemma. Alla medarbetare har genomfört Näraprofilens kundbemötandeutbildning och det finns ett tydligt och delegerat ansvar.”

Juryn bestod i år av Kristofer Swenson, Joakim Bohman och Jan Oldebring, Ica Sverige och Thomas Kanestad, Icahandlarnas Förbund.

De delade också ut ett hederspris till Ica Maxi Haninge som motiverades på följande vis:
”Med stort engagemang har butiken fokuserat på proaktivitet i kundmötet och alla medarbetare har genomfört en omfattande serviceutbildning. Ledningen har också utsett servicecoacher med uppdraget att bibehålla fokus på proaktivitet och hög kundservice i vardagen.”

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.144