23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Butikerna laddar inför Ramadan

Högtiden påverkar butikernas försäljning i allt större utsträckning.

Majoriteten av Sveriges cirka 450 000 muslimer firar fastemånaden Ramadan och enligt uppgifter från Svensk Handel omsätter högtiden cirka 1 miljard i dagligvaruhandeln.

På Willys har till exempel dadelförsäljningen ökat med 130 procent i jämförelse med andra månader, vilket är mer än under julen.

– För oss är Ramadan som vilken mathögtid som helst. Det finns allt fler svenskar med rötter i muslimska länder och för oss är det en målgrupp som bara blir viktigare att nå ut till, säger Thomas Evertsson, vd för Willys i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125