Risifrutti blir Risitutti

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Tillfällig namnändring för att uppmärksamma bröstcancer.

För att uppmärksamma vikten av att upptäcka bröstcancer i tid döps 2 miljoner risifrutti-förpackningar under augusti och september om till risitutti

Läs också: Ny ordförande i DLF

– Genom att byta ut namnet på förpackningarna från Risifrutti till Risitutti vill vi uppmärksamma och sprida kunskap om bröstcancer samtidigt som vi stödjer Bröstcancerfonden och deras viktiga arbete med att uppmana kvinnor att kolla en extra gång – för just det kan göra hela skillnaden, säger Alia Jassim, Brand Manager på Orkla i ett pressmeddelande.

Bröstcancer är den vanligaste formen av cancer hos kvinnor i Sverige, varje år diagnostiseras över 9 000 kvinnor med bröstcancer.

– Vi är jätteglada över samarbetet med Risifrutti och #kollaenextragång. Kampanjen riktar ljuset mot en av våra hjärtefrågor: självundersökning, säger Marit Jenset generalsekreterare på BRO och Bröstcancerfonden i en kommentar.

Mer om: Orkla | Risifrutti


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Dagligvarukedjan till Mellerud

Första spadtaget på första butiken i nytt köpcentrum.

Ny samverkansarena ska lyfta branschen till toppen

– Vi vill utveckla livsmedelssektorn till en svensk kärnsektor i världsklass, säger Per Arfvidsson, ordförande i styrgruppen för nya Sweden food arena.

Ica-vd ser inget hot från Amazon – ännu

Havremjölk utan undantag

Danska Coop stänger ytterligare butiker

På nytt jobb
Han blir ordförande för Svensk Dagligvaruhandel

Nyhetsbrev

Plus

Grönaste entrén i Lund

I frukt- och gröntavdelningen på Stora Coop i Lund har inget lämnats åt slumpen.

Arkiv
Plus

Han ska forska kring hur kunddata kan användas

Stefan Larsson på Lunds Universitet är en av de som nu får pengar från Handelsrådet för att forska kring handeln.

På nytt jobb
Han är klar för Saltå kvarn

Jonas Regnér, bland annat tidigare vd för Gooh, tar över vd-tjänsten hos Saltå.

Sverige får undantag i EU:s nya ekoregler

Från 2021 måste odlade produkter ha markkontakt för att räknas som ekologiska – Sverige får längre tid för anpassning.

Axfood vill se levnadslöner

På nytt jobb
Ny ordförande i DLF

Kopparbergs gjorde vinst

Krönika
5 stora frågor som påverkar din butik idag och i framtiden

Rött ljus för torsken i hela Östersjön

Här öppnar 7-eleven sin deli

Monster ville få bort svensk logga – fick nej

Energidrycksjättens märke mer klös än gaffel, tyckte Patent- och registreringsverket.

Walmart slutar med självscannings-app

Axfood drar ner på sockret

150 ton mindre socker i den egna läsken.

På nytt jobb
Från Orkla till Klädesholmen

Krönika:
Chefen har ordet
Kanske tåget har gått för vin i butik

Fullt av Fritt Från

Ica med ny värd i Borlänge och Strängnäs

Omval och nya ledamöter hos Svensk Handel

På nytt jobb
Ny ordförande för Fiskbranschen

Hemköp öppnar näthandel för företag

De fick Guldkompassen

Krönika:
Ledare
Hög tid att nominera

Mötet
Framtiden är redan här

Krönika: Matpriskollen: Gurkor fortsatt populära

De är nya i Icahandlarnas styrelse

Dagligvaror växer mest på nätet

Dansk Supermarked byter namn

På nytt jobb
Pontus Björkdahl ny hållbarhetschef på Retursystem

Reitan blir postombud

Svensk satsning på 200 obemannade butiker

Sänd till en kollega

0.174