23948sdkhjf

Nya bud från köttkoncern

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Styrelsen har godkänt HKScans nya konsumentdrivna strategi Från gård till gaffel som bland annat handlar om tillväxt i Asien och inom premiumsegmentet.

Den finska köttkoncernens HKScans styrelse har godkänt koncernens nya strategi som fått namnet Från gård till gaffel och bygger på vid sidan av innovation, produktivitet och social och miljömässsig hållbarhet även ett stort fokus på konsument.

Förutom öka försäljningen i Norden ska koncernen utveckla tillväxten i Asien och stärka ställningen i övre medel- och premiumsegmenten. Fokusområdena är fem bland annat ta fram nya köttprodukter, ny anläggning i Rauma för fjäderfä och tillväxt inom måltidverksamheten. 

– Vi ser möjligheter till tillväxt. Det finns flera konsumenttrender som stöder den växande efterfrågan på hållbar produktion av högkvalitativ mat. Vi är övertygade om att genom att skapa innovativa produkter och koncept som tilltalar konsumenter kan vi stärka våra varumärken och driva kategoritillväxt. Vi sätter höga kvalitetskrav i allt vi gör. Genom att betona hög kvalitet och hållbarhet, kan vi differentiera oss unikt både på nordiska och internationella marknader. Våra värderingar - Inspire, Lead and Care - styr vårt dagliga arbete, säger Jari Latvanen, vd och koncernchef.



Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Ny Coop i Icas gamla lokaler

Nu släpps Coops nya app

Fri Köpenskap kan avslöja alla funktionerna.

Här öppnar City Gross

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Butiken blir 6 000 kvadratmeter.

Butiken satsar på expressbeställning

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Lidl driver lastbil på eget avfall

Arkiv

Butikskedja i samarbete med Sensec

Handlarna tror på julen

Fazer säljer världens mest sällsynta choklad

Nu kommer panten till näthandeln

Nytt samarbete ger kunden möjlighet att panta från hemmet.

Ny vision och design från Stjärnägg

Torkan slår mot julgranarna

Fler påminnelser ska minska paketkaos

Handlarna uppmanar kunderna att hämta ut sina paket.

Matpriserna har sjunkit

Pantade förpackningar sparade 150 000 ton CO2

De ska få svenskarna att upptäcka polska smaker

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

På nytt jobb
Han tar över i Jakobsberg

Ytterligare en Ica-butik upphör

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Chefsintervjun
"Det händer så mycket inom det här området"

Åsa Domeij om transporter, hållbarhet och tio år på Axfood.

Årets julkaffe är redan slutsålt

2018 nytt rekord för Zoégas.

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Dagligvarugalan
Paradiset: ”Andra butiker fotar vårt utbud”

Blev Årets ekobutik – nu berättar de varför.

Butik nummer tre till Kista Galleria

Synliga svenskar rider på trendvåg

Krönika
Butiksupplevelsen behöver inte vara fantastisk – men ”rätt”

1

Ledare
Lätt som en plätt sälja mer grönsaker

Butiker måste informera om vem som filmar

Matpriskollen: Bus, godis – eller clementiner?

Tetra Pak varslar 150 i Lund

Det här är årets bästa charkuterier

Självutcheckning tar över bemannade kassor

22 nya Netto-butiker

Omärkta rör gav 150 000 i sanktionsavgift

På nytt jobb
Probi med ny CFO

Sänd till en kollega

0.188