23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svenska värderingar driver italiensk pasta

Italienska Barillas tillväxtstrategi på den svenska marknaden är värdedriven anser nordiska vd:n Cristiano Alocci

Svenska konsumenters intresse för hälsa och hållbarhet sammanfaller med Barillas egna värderingar, enligt nordiska vd:n för Barilla Cristiano Alocci.

Sverige är en viktig marknad för familjeföretaget Barilla som sedan 2015 är marknadsledande på pastahyllan och bland knäckebröden. För företaget är Sverige den fjärde största marknaden i Europa och den femte största i världen.
-Sverige är en viktig marknad för oss, säger Cristiano Alocci som har varit nordisk vd sedan 2013 som gärna lyfter fram familjens stora engagemang i Wasa som förvärvades redan 1999.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126