Paradiset vill göra kunderna till delägare

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

"Uppdaterad kooperation" med crowdfunding.

Den ekologiska matkedjan Paradiset vill som första livsmedelskedja i världen finansiera sin verksamhet med crowdfunding, det skriver tidningen Market.

– Det här är ett sätt att göra kunderna till delägare, en modern och mer uppdaterad form av kooperationstanken, säger Johannes Cullberg till Market.

Läs också: Paradiset blev Årets Butikskoncept

Tanken är att locka in kunder från 26 september och 20 dagar framåt via sajten fundedbyme.se och tanken är att kunderna ska lockas att köpa tio aktier för tusen kronor och då erbjudas 20 procent rabatt på varje köp under ett år.

Läs också: Paradiset söker sig söderut

Kampanjen kommer att sätta igång i dagarna med kampanjfilmer på hemsidan och på sociala medier.

– Målet är att få så många som möjligt att bli delägare. Vårt första mål är att ta in åtta miljoner kronor men om efterfrågan blir väldigt stor kan vi gå upp till 24 miljoner, säger Johannes Cullberg till Market.

Mer om: Paradiset


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Digitala kunden mest värd

Den fysiska dagligvaruhandeln tappar mark när näthandeln av dagligvaror ökar. Användarna blir inte fler men befintliga nätkunder gör alltmer av sina inköp online.

Matsmart växer så det knakar

Knasiga grönsaker tog inte fart

Mjölkpriset det högsta på tio år

Fiskföretaget tecknar nationellt avtal med Coop

Dagligvarugalan
Här är alla vinnarna på Dagligvarugalan

Sammanlagt 20 priser delades ut på branschens stora festkväll Dagligvarugalan 2017.

Arkiv

Hygienartikelsvinn går till välgörenhet

Dagligvarugalan
Det här är årets bästa butik 2017

Priset för Årets Butik på Dagligvarugalan gick till Matvärlden i Veddesta.

Dagligvarugalan
De blev årets bästa tidsskriftbutik

Dagligvarugalan
De är Årets Måltidslösare

Dagligvarugalan
Det här är årets dryckesbutik

Dagligvarugalan
Han är Årets Key Account Manager

Dagligvarugalan
De stod för årets bästa hållbarhetsinitativ

Dagligvarugalan
De hade årets skönhetsavdelning

Dagligvarugalan
Det här var årets bästa kampanj

Priset för Årets Kampanj på Dagligvarugalan gick till MiFu från Valio.

Dagligvarugalan
Det här är årets djupfrystavdelning

Dagligvarugalan
De vann pris för Årets Fiskavdelning

Dagligvarugalan
De hade året bästa frukt- och gröntavdelning

Dagligvarugalan
Det här är årets bästa ostavdelning

Dagligvarugalan
De vann pris för Årets Matinspiration

Priset för Årets Matinspiration på Dagligvarugalan gick till TV4.

Dagligvarugalan
De vann pris för Årets Mejeriavdelning

Dagligvarugalan
De har årets bästa kött- och charkuteriavdelning

Dagligvarugalan
Det här är Årets Ekobutik

Priset för Årets Ekobutik på Dagligvarugalan gick till Coop Forum i Sisjön.

Dagligvarugalan
De hade årets bästa förbutik

Dagligvarugalan
De vann Årets Brödavdelning

Dagligvarugalan
Den här butiken stod för årets bästa kassalinje

Dagligvarugalan
Det här är Årets Leverantör

Ica stöttar Special Olympics

De slutar sälja saltgurka efter äcklig upptäckt

Axfoods valberedning klar

Coop i Kristianstad anställer vakter

Plus

Ny ordförande vill prioritera tryggare handelsplatser och livsmedelsstrategi

City Gross slog upp portarna

Dagligvarugalan
Möt finalisterna i Årets Butik

På nytt jobb
Food for Progress rekryterar ny chef

Europris har valt nytt centrallager

Sänd till en kollega

0.125