23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Axfood slår ett slag för frysen

Lanserar kampanj med matprofilen Johan Cramby

Axfoods egna märke Garant lanserar nu en kampanj med bland annat en reklamfilm, lifehacks i sociala medier och uppmaningar på brödförpackningar om att frysa bröd istället föra tt slänga det.

Kampanjen som går under namnet Basvaror för -18°C ska locka konsumenter att använda frysen mer och på så vis både förenkla vardagen och spara på miljön.

– Att fryst mat har ett högt näringsinnehåll, bättre hållbarhet och slängs i mindre utsträckning än färsk mat är starka argument för att fler ska välja att fylla frysen, säger Åsa Domeij, hållbarhetschef på Axfood i ett pressmeddelande.

Frontfigur för kampanjen är den välkända matprofilen Jonas Cramby som valt ut 13 basvaror ur Garants sortiment som han tycker alla borde ha i sin frys.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125