23948sdkhjf

Axfood slår ett slag för frysen

Lanserar kampanj med matprofilen Johan Cramby

Axfoods egna märke Garant lanserar nu en kampanj med bland annat en reklamfilm, lifehacks i sociala medier och uppmaningar på brödförpackningar om att frysa bröd istället föra tt slänga det.

Kampanjen som går under namnet Basvaror för -18°C ska locka konsumenter att använda frysen mer och på så vis både förenkla vardagen och spara på miljön.

– Att fryst mat har ett högt näringsinnehåll, bättre hållbarhet och slängs i mindre utsträckning än färsk mat är starka argument för att fler ska välja att fylla frysen, säger Åsa Domeij, hållbarhetschef på Axfood i ett pressmeddelande.

Frontfigur för kampanjen är den välkända matprofilen Jonas Cramby som valt ut 13 basvaror ur Garants sortiment som han tycker alla borde ha i sin frys.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095