23948sdkhjf

Lidl rekryterar före detta programledare

Hon börjar på nyinrättad tjänst som strategi- och kommunikationsdirektör.

Bella Goldman är ny strategi- och kommunikationsdirektör för Lidl. Hon har en lång erfarenhet som kommunikationsrådgivare bakom sig och har bland annat jobbat som konsult för Accenture, Hemköp, PwC och WWF men hon har även jobbat som TV-journalist och TV- och reklamfilmsproducent samt varit programledare för ZTV och TV4.

Hennes första projekt var Lidl Fashion Week, ett event i samarbete med Heidi Klum, som genomfördes i går torsdag med en särskild modevisning. Eventet är en del i Lidls nya målinriktade satsningen på den svenska marknaden.

– Kännedomen om Lidl i Sverige är hög. Nästan en av två handlar idag på Lidl. Men vi behöver göra mer så att fler upptäcker oss och hela vårt sortiment. Med Lidl Fashion Week tror jag att fler kommer få upp ögonen för oss, säger Bella Goldman i ett pressmeddelande.

Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125