Matpriskollen: Kyckling och färs i fokus

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Kampanjer på kycklingfilé och köttfärs är heta när Ulf Mazur på Matpriskollen granskar de mest populära erbjudandena i förra veckans DR-blad.

September kan vara en ekonomiskt tuff månad innan löningen kommer. Semestern kostade på och kreditkortsräkningen har kommit. Kanske därför som kedjorna hade i alla fall ett mycket starkt erbjudande på någon proteinrik vara.

Coop satsade stort på tv-annonsstöd för Guldfågelns frysta kycklingfilé, för bara 59,90 kronor kilot. Det är tredje gången i år som alla Coopbutiker kör just det erbjudandet.
Ica tv-annonserade svensk nötfärs för bara 59,90 kronor per kilo. Det är riktigt billigt och det blev också mest tillagt inom Ica i Matpriskollens appar. Detta var Icas första rikskampanj på nötfärs i år och första gången något koncept körde rikskampanj på 1 kg. Annars är det 500 g som gäller vid rikskampanjer.

Nötfärserbjudanden prissätts också alltid på Ica precis under jämna 10-an; 49, 59, 69, 79 eller 89 kronoer per kilo. Aldrig däremellan. Det gäller verkligen att veta vilken brytpunkt man ska gå under som handlare.
På Willys var det högreven från Irland för bara 39,90 kronor per kilo som drog mest.

Mer om: Matpriskollen


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Han är livsmedelshandelns bästa marknadschef

Glutenfritt bageri börjar sälja på Östenssons

Ödeshögsbageriet börjar sälja delar av sitt sortiment.

Plus

Matpriskollen: Lätt jämföra korv när alla kampanjar

Lanthandlarna kan få nya uppgifter

Vinstras för Strongpoint

Nyöppnat Hemköp startar näthandel

Arkiv

Bygger ut stödet till småbutiker

Blekingebutiken läggs ner

Reitan startar lokala produktionskök

Han byter tjänst inom Orkla

Livsmedelsjätten internrekryterar till posten som chef för segmentet FoodSolutions.

2

Smörpriserna exploderade

På nytt jobb
Medieprofil till Coop Värmlands styrelse

Efter ett halvt sekel – nu stänger butiken

Plus

Samverkan ska leda till minskat matsvinn

Zoobranschen möts och lär

Mejeriet tecknar nationellt avtal med Ica

Ica-gruppens storförvärv godkänt – med reservation

Paradisets crowdfunding - en framgång

Mer än 20 miljoner kronor och nya storinvesterare efter avslutad kampanj.

Axfood överträffade förväntningarna

Dagligvarukedjan rapporterade stark tillväxt för tredje kvartalet.

Så ser framtiden ut i grönsaksdisken

Sockerfri julmust märktes som innehållandes socker

Tryckfel ”sockrade” Vasa bryggeris juldryck.

De satsar på ärtor

CHEP får pris för Virtual Reality

Namnet klart för Axfoods nätapotek

Mobil plånbok floppade

Plus

Chefen har ordet
Spännande tid när branschen ska möta kunderna på språng

Hemköp City kan kosta

Amazon på väg att lämna varor direkt i backluckan

Coops kritiserade kampanj var framgångsrik

Handlarna positiva inför julen

Sista dagen för Uppsalabutiken

Plus

Matpriskollen: Ägg populärast på Ica Nära

Skellefteåbutiken satsar på näthandel

Plus

Greppa Big Data i verkligheten

Coop Gotland omorganiserar

Svenskarna positiva till förbud mot engångsplastartiklar

Sänd till en kollega

0.169