Gastrofy fortsätter rekrytera

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Tar in tidigare kundchef från Arla Foods.

Foodtechbolaget Gastrofy fortsätter att ta in nytt folk, senast var det programmerare från konkurrenten Lindas Matkasse och nu rekryterar de en ny försäljnings- och marknadschef från dagligvarubranschen.

Erik Wallin heter det nya tillskottet och han har tidigare erfarenhet som bland annat kundchef för Arla Foods och försäljningschef på Danone.

– Vi står inför en monumental förändring av konsumentbeteende inom dagligvarubranschen som drivs på av e-handeln. Den resan vill jag vara med på! Företag som är öppna för förändring kommer göra det tydligt att branschen får vinnare och förlorare, säger Erik Wallin i ett pressmeddelande.

Gastrofy utvecklar teknik för att skapa personliga köpupplevelser med hjälp av recept, hos bland annat Coop och Ica.

– Med rekryteringen kommer vi både att kunna ge våra existerande och potentiella kunder en bättre service samt öka vårt fokus på internationell expansion, säger Gastrofys vd Robin Rendahl i pressmeddelandet.



Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Han är livsmedelshandelns bästa marknadschef

Glutenfritt bageri börjar sälja på Östenssons

Ödeshögsbageriet börjar sälja delar av sitt sortiment.

Plus

Matpriskollen: Lätt jämföra korv när alla kampanjar

Lanthandlarna kan få nya uppgifter

Vinstras för Strongpoint

Nyöppnat Hemköp startar näthandel

Arkiv

Bygger ut stödet till småbutiker

Blekingebutiken läggs ner

Reitan startar lokala produktionskök

2

Smörpriserna exploderade

Han byter tjänst inom Orkla

Livsmedelsjätten internrekryterar till posten som chef för segmentet FoodSolutions.

På nytt jobb
Medieprofil till Coop Värmlands styrelse

Efter ett halvt sekel – nu stänger butiken

Plus

Samverkan ska leda till minskat matsvinn

Ica-gruppens storförvärv godkänt – med reservation

Zoobranschen möts och lär

Mejeriet tecknar nationellt avtal med Ica

Paradisets crowdfunding - en framgång

Mer än 20 miljoner kronor och nya storinvesterare efter avslutad kampanj.

Axfood överträffade förväntningarna

Dagligvarukedjan rapporterade stark tillväxt för tredje kvartalet.

Så ser framtiden ut i grönsaksdisken

Sockerfri julmust märktes som innehållandes socker

Tryckfel ”sockrade” Vasa bryggeris juldryck.

De satsar på ärtor

CHEP får pris för Virtual Reality

Namnet klart för Axfoods nätapotek

Mobil plånbok floppade

Plus

Chefen har ordet
Spännande tid när branschen ska möta kunderna på språng

Hemköp City kan kosta

Amazon på väg att lämna varor direkt i backluckan

Coops kritiserade kampanj var framgångsrik

Handlarna positiva inför julen

Sista dagen för Uppsalabutiken

Plus

Matpriskollen: Ägg populärast på Ica Nära

Skellefteåbutiken satsar på näthandel

Plus

Greppa Big Data i verkligheten

Coop Gotland omorganiserar

Svenskarna positiva till förbud mot engångsplastartiklar

Sänd till en kollega

0.112