23948sdkhjf

Matpriskollen i nytt samarbete

| Av Agnes Hedberg | Tipsa redaktionen

Erbjuder nu jämförelse för enskilda produkter.

Matpriskollen har i dagarna inlett samarbete med Comprado och blir därmed unika med att erbjuda jämförelser för enskilda produkter i en jämförelsetjänst, hos butiker på stan.

Läs också: Matpriskollen: Bus, godis – eller clementiner?

– Man vet inte vad som slår men det är användarvänligheten som är avgörande. Vi har 100 000 användare men det finns ju fler där ute, så det ska bli spännande att se vad som händer nu, säger Matpriskollens vd Ulf Mazur.

Matpriskollen är en app där konsumenter kan se veckans erbjudanden från olika livsmedelsbutiker. Appens syfte är att ge konsumenterna information om vilka erbjudanden som finns så att de utifrån det kan lägga upp sin veckohandling. Comprado är en jämförelsetjänst för tjänster på stan, och som nu utökas med att erbjuda jämförelser mellan olika produkter, i fysiska butiker.

– Det har länge varit självklart för konsumenter att kunna göra jämförelser och medvetna köp vid konsumtion på nätet. Samma sak är omöjligt i handeln på stan, trots att den är mycket större än näthandeln. Vi vill göra handeln på stan mer transparent för konsumenter, säger Frederik Marqvard, vd på Comprado i ett pressmeddelande.

Mer om: Matpriskollen


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Klart med Coops nya bygge

Butiken öppnar nästa vinter.

Mötet
"Kanske är jag lite för tydlig med medarbetarna"

Bella Goldman följer sitt hjärta och andas företaget hon jobbar på. – Sådan har jag alltid varit på gott och ont, säger hon.

Två butiker – två anlagda bränder

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Plus

Nu hårdnar leveranskriget

Mötet
Axfoods HR-direktör slutar

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Arkiv

Fazer säljer världens mest sällsynta choklad

Dagligvarugalan
Tipsen: Så fick Maxi Partille klirr i kassan

Tajta band med leverantörerna fick fart på försäljningen. Brödavdelningen växer dubbelt så snabbt som övriga butiken.

Smakstart för Fodis crowdfunding

Första spadtaget för City Gross tredje

Snabbväxande nykomlingar på tech-listan

Nu släpps Coops nya app

Fri Köpenskap kan avslöja alla funktionerna.

På nytt jobb
Hon är ny på Coop Nord

Ny Coop i Icas gamla lokaler

Butikskedja i samarbete med Sensec

Lidl driver lastbil på eget avfall

Handlarna tror på julen

Här öppnar City Gross

Butiken satsar på expressbeställning

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Butiken blir 6 000 kvadratmeter.

Torkan slår mot julgranarna

Ny vision och design från Stjärnägg

Matpriserna har sjunkit

Nu kommer panten till näthandeln

Nytt samarbete ger kunden möjlighet att panta från hemmet.

Pantade förpackningar sparade 150 000 ton CO2

De ska få svenskarna att upptäcka polska smaker

På nytt jobb
Han tar över i Jakobsberg

Ytterligare en Ica-butik upphör

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Synliga svenskar rider på trendvåg

Krönika
Butiksupplevelsen behöver inte vara fantastisk – men ”rätt”

Butik nummer tre till Kista Galleria

1

Ledare
Lätt som en plätt sälja mer grönsaker

Butiker måste informera om vem som filmar

Matpriskollen: Bus, godis – eller clementiner?

Sänd till en kollega

0.16