23948sdkhjf

Näthandel nästa för Paradiset

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Efter en framgångsrik crowdfundingkampanj vill butikskedjan expandera.

Med en vecka kvar på sin framgångsrika crowdfundingkampanj där kedjan samlat in nästan 16 miljoner kronor av 24 möjliga har Paradiset nu planer på att expandera med en näthandel.

Läs också: Paradiset: ”Andra butiker fotar vårt utbud”

Det är på sin Facebook-sida som Paradiset annonserar planerna på att nästa år starta en näthandel, något som enligt dem de planerat för ända sedan starten. Planer som nu kan snabbas på med den stora pengainjektionen som crowdfundingkampanjen innebär.

Enligt vd och grundare Johannes Cullberg är näthandel ett snabbt sätt att få en större spridning i landet i jämförelse med motsvarande satsningar på fysisk handel.

– Vi vet att det finns intresse för oss i fler delar av landet. Ska vi bygga en fysik butik i taget så tar expansionen för lång tid. Vi får upp större volymer och kan ha ännu bättre priser. Det gör att vi konkurrerar ännu bättre gentemot andra aktörer. Svenskar är priskänsliga. Med näthandel i bilden blir vi också ännu mer intressanta för investerare, säger han till Dagens industri.

Exakt hur näthandeln kommer se ut är inte färdigutrett i nuläget men enligt Johannes Cullberg är Apotea, snarare än Mathem eftersom Cullberg menar att Paradiset inte kan satsa på en modell med förluster under flera år.

I dagsläget är det också enligt Johannes Cullberg möjligt att de inte satsar på färskvaror utan bara produkter med lång hållbarhet. Leveranser samma dag är heller inget som Paradiset tittar på nu.

Mer om: Paradiset


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Mötet
"Kanske är jag lite för tydlig med medarbetarna"

Bella Goldman följer sitt hjärta och andas företaget hon jobbar på. – Sådan har jag alltid varit på gott och ont, säger hon.

Klart med Coops nya bygge

Butiken öppnar nästa vinter.

Smakstart för Fodis crowdfunding

Fazer säljer världens mest sällsynta choklad

Första spadtaget för City Gross tredje

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Mötet
Axfoods HR-direktör slutar

Arkiv

Två butiker – två anlagda bränder

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Snabbväxande nykomlingar på tech-listan

Plus

Nu hårdnar leveranskriget

Dagligvarugalan
Tipsen: Så fick Maxi Partille klirr i kassan

Tajta band med leverantörerna fick fart på försäljningen. Brödavdelningen växer dubbelt så snabbt som övriga butiken.

Nu släpps Coops nya app

Fri Köpenskap kan avslöja alla funktionerna.

På nytt jobb
Hon är ny på Coop Nord

Ny Coop i Icas gamla lokaler

Butikskedja i samarbete med Sensec

Här öppnar City Gross

Lidl driver lastbil på eget avfall

Handlarna tror på julen

Butiken satsar på expressbeställning

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Butiken blir 6 000 kvadratmeter.

Torkan slår mot julgranarna

Ny vision och design från Stjärnägg

Matpriserna har sjunkit

Nu kommer panten till näthandeln

Nytt samarbete ger kunden möjlighet att panta från hemmet.

De ska få svenskarna att upptäcka polska smaker

Pantade förpackningar sparade 150 000 ton CO2

På nytt jobb
Han tar över i Jakobsberg

Ytterligare en Ica-butik upphör

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Synliga svenskar rider på trendvåg

Krönika
Butiksupplevelsen behöver inte vara fantastisk – men ”rätt”

Butik nummer tre till Kista Galleria

1

Ledare
Lätt som en plätt sälja mer grönsaker

Butiker måste informera om vem som filmar

Matpriskollen: Bus, godis – eller clementiner?

Sänd till en kollega

0.172