23948sdkhjf

CHEP får pris för Virtual Reality

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Globala logistiklösningsleverantören CHEP blev en av vinnarna på årets IGD:s gala i London.

Virtual Reality kombinerat med kategoristyrning gav CHEP IGD:s John Sainsbury-pris för utbildning och utveckling. Det motiverades med att det nya verktyget kan lära handeln fördelarna och värdet av att använda företagets plattformar i butik som återanvändbara marknadsföringslösningar.

Läs också: Pallföretaget tar in ny toppchef

– CHEPs VR-initiativ för att förbättra den så kallade sista milen är ett verkligt globalt initiativ som har skapat mervärde långt utöver de traditionella affärsgränserna och gett CHEP möjlighet att förstå sina kunder bättre, säger Stuart Comer, chef för utbildning och utveckling på brittiska Sainsbury’s.

CHEP bygger upp en virtuell stormarknad där man genom VR-verktygets perspektiv kan simulera och ge nya insikter om kategoristyrning för att på bästa sätt möta kundernas behov. Denna strategi ska hitta lösningar för den sista biten av kundens leverans (sista milen). Man fokuserar på både kampanjspårning och konsument- och produktuppkoppling.

– Genom VR kan CHEP hjälpa kunderna att förbättra marknadsförings- och påfyllningsarbetet och att sälja mer. Vi tror starkt på nytänkande och samarbete för att få upp effektivitet och hållbarhet i distributionskedjorna, säger Christophe Loiseau, CHEP:s vice vd med högsta ansvar för lösningar för den sista milen.

Mer om: Chep


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Klart med Coops nya bygge

Butiken öppnar nästa vinter.

Mötet
"Kanske är jag lite för tydlig med medarbetarna"

Bella Goldman följer sitt hjärta och andas företaget hon jobbar på. – Sådan har jag alltid varit på gott och ont, säger hon.

Första spadtaget för City Gross tredje

Smakstart för Fodis crowdfunding

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Plus

Nu hårdnar leveranskriget

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Arkiv

Mötet
Axfoods HR-direktör slutar

Två butiker – två anlagda bränder

Fazer säljer världens mest sällsynta choklad

Dagligvarugalan
Tipsen: Så fick Maxi Partille klirr i kassan

Tajta band med leverantörerna fick fart på försäljningen. Brödavdelningen växer dubbelt så snabbt som övriga butiken.

Snabbväxande nykomlingar på tech-listan

På nytt jobb
Hon är ny på Coop Nord

Nu släpps Coops nya app

Fri Köpenskap kan avslöja alla funktionerna.

Ny Coop i Icas gamla lokaler

Butikskedja i samarbete med Sensec

Lidl driver lastbil på eget avfall

Handlarna tror på julen

Här öppnar City Gross

Butiken satsar på expressbeställning

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Butiken blir 6 000 kvadratmeter.

Torkan slår mot julgranarna

Ny vision och design från Stjärnägg

Matpriserna har sjunkit

Nu kommer panten till näthandeln

Nytt samarbete ger kunden möjlighet att panta från hemmet.

Pantade förpackningar sparade 150 000 ton CO2

De ska få svenskarna att upptäcka polska smaker

På nytt jobb
Han tar över i Jakobsberg

Ytterligare en Ica-butik upphör

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Synliga svenskar rider på trendvåg

Krönika
Butiksupplevelsen behöver inte vara fantastisk – men ”rätt”

Butik nummer tre till Kista Galleria

1

Ledare
Lätt som en plätt sälja mer grönsaker

Butiker måste informera om vem som filmar

Matpriskollen: Bus, godis – eller clementiner?

Sänd till en kollega

0.193