Glutenfritt bageri börjar sälja på Östenssons

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Ödeshögsbageriet börjar sälja delar av sitt sortiment.

Lysing glutenfria bageri är en känd aktör inom det glutenfria sortimentet och tar nu ett ytterligare steg då de nu slutit avtal med Östenssons om försäljning av deras produkter i butik.

Läs också: Östenssons vill minska svinnet

– Vi är måna om att ha ett bra och brett sortiment i våra butiker och därför är vi
särskilt glada över att ha fått Lysings bageri som leverantör. Vi vet att de håller en hög kvalité på sina produkter och vi vet att det är hög efterfrågan på deras produkter. Brödet finns nu i våra butiker och vi har redan hört positiva tongångar från våra kunder, säger Petter Donlau-Goding, Inköpschef på
Östenssons i ett pressmeddelande.

Anneli Johansson, ägare av Lysings bageri och själv glutenintolerant sedan 25 år tillbaka berättar att de började baka glutenfritt för 5 år sedan men att sedan i januari 2017 har de nu ett helt glutenfritt bageri.

– Vi bakar allt bröd för hand vilket borgar för en bra kvalité, då har vi har koll på hela produktionskedjan. Vi har hittills sålt i egen regi via bageri och frysbil samt till några caféer men är glada över att kunna ta nästa steg tillsammans med Östenssons som också är noga med kvalitén och att värna om lokala varor, säger Anneli Johansson i samma pressmeddelande.



Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De startar Sveriges första bryggeri för energidrycker

Bolaget 13:e Protein import köper småländskt Kopparbergsbryggeri – siktar mot en produktion av minst 20 miljoner burkar om året.

Framgångsrikt år för Lidl

Handeln behöver hjälp med återfallsförbrytarna

Yrkeskriminella är handelns största säkerhetshot.

Stark öppning för digital matförsäljning

Fortsatt uppåt för Pricer

Chefsintervjun
Så ska han maxa Icas fördelar

Icagruppens Per Strömberg berättar om hur koncernen ska fortsätta att växa.

Nyhetsbrev

Arkiv

Våga stå ut i ostdisken

Sabis Fältöversten är en prisbelönt veteran som kämpat – och vunnit på Dagligvarugalan i flera år.

Plus

Inköparna jagar smarta måltidslösningar

Orklas resultat lägre än i fjol

Fairtrade-försäljning ökade med mer än 200 miljoner

Svensken handlade Fairtrade-märkta varor för i genomsnitt 376 kronor under förra året.

Instagram Shopping till Sverige

Linas lättar på kassen

Påspant – en succé

Coca-cola gick bättre än väntat

Fossilfri råvara viktigast för dagligvarubranschen

Lidl når ända fram

Kedjan närmar sig expansionsmålet.

1

Krönika:
Ledare
När blir ekologiskt hygienfaktor?

Irlands läskskatt får grönt ljus

Specifik skatt på sötade drycker är inte diskriminerande mot andra livsmedel med tillsatt socker.

Svagt uppåt för Strongpoint

Oväntat bra för Cloetta

Butik på Södermalm får klartecken

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

Tyskarna förväntas växa

Axfood ökade 7,6 procent

Högre försäljning och vinst trots tyngande e-handel.

Expanderar vidare till Älmhult

Pressbyrån på Karolinska

Krönika
Är det verkligen någon idé att sopsortera?

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Mötet
"Framtiden är färdigpaketerade lösningar"

Coop får Guldfisk

Coop stänger Fakta-butiker

Krönika
Så överlever du ”butiksdöden”

Krönika: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

På nytt jobb
Ny färskvaruchef på Coop

Sänd till en kollega

0.175