Han är livsmedelshandelns bästa marknadschef

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Petade bort Coop från tronen.

Det är tidningen Resumé som varje år korar årets marknadschef inom en rad olika branscher och i år var det Mats Liedholm från Ica som knep priset som förra året gick till Coop och som hittills inte tillfallit Ica, förrän nu.

Läs också: Handeln behöver hjälp med återfallsförbrytarna

Förutom den unika reklamkaraktären Ica-Stig har Ica under året enligt tidningen utfört ett starkt arbete med sin matkommunikation i tidningen Buffé och jobbat långsiktigt med ett antal teman där man har känt av var marknaden och samhällsutvecklingen är på väg.

– Så vi känner av att vi berör. Ett koncept är det svenska och närproducerade, vilket passar vår modell med fria handlare som skräddarsyr sina lokala sortiment, säger Mats Liedholm till Resumé.

Priset delades ut under en gala på torsdagkvällen och förutom Ica så vann även Åhlens Lina Söderqvist totalpriset för hela den svenska marknaden.

Mer om: Ica | Resumé


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De startar Sveriges första bryggeri för energidrycker

Bolaget 13:e Protein import köper småländskt Kopparbergsbryggeri – siktar mot en produktion av minst 20 miljoner burkar om året.

Framgångsrikt år för Lidl

Handeln behöver hjälp med återfallsförbrytarna

Yrkeskriminella är handelns största säkerhetshot.

Stark öppning för digital matförsäljning

Fortsatt uppåt för Pricer

Chefsintervjun
Så ska han maxa Icas fördelar

Icagruppens Per Strömberg berättar om hur koncernen ska fortsätta att växa.

Nyhetsbrev

Arkiv

Våga stå ut i ostdisken

Sabis Fältöversten är en prisbelönt veteran som kämpat – och vunnit på Dagligvarugalan i flera år.

Plus

Inköparna jagar smarta måltidslösningar

Orklas resultat lägre än i fjol

Fairtrade-försäljning ökade med mer än 200 miljoner

Svensken handlade Fairtrade-märkta varor för i genomsnitt 376 kronor under förra året.

Instagram Shopping till Sverige

Linas lättar på kassen

Påspant – en succé

Coca-cola gick bättre än väntat

Fossilfri råvara viktigast för dagligvarubranschen

Lidl når ända fram

Kedjan närmar sig expansionsmålet.

1

Krönika:
Ledare
När blir ekologiskt hygienfaktor?

Irlands läskskatt får grönt ljus

Specifik skatt på sötade drycker är inte diskriminerande mot andra livsmedel med tillsatt socker.

Svagt uppåt för Strongpoint

Oväntat bra för Cloetta

Butik på Södermalm får klartecken

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

Tyskarna förväntas växa

Axfood ökade 7,6 procent

Högre försäljning och vinst trots tyngande e-handel.

Expanderar vidare till Älmhult

Pressbyrån på Karolinska

Krönika
Är det verkligen någon idé att sopsortera?

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Mötet
"Framtiden är färdigpaketerade lösningar"

Coop får Guldfisk

Coop stänger Fakta-butiker

Krönika
Så överlever du ”butiksdöden”

Krönika: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

På nytt jobb
Ny färskvaruchef på Coop

Sänd till en kollega

0.207