23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vd med vida vyer

Matvärldens vd Muthittin Tayli vilar inte på lagrarna efter segern som Årets butik. Priset är en bekräftelse på att konceptet fungerar och nu vill han ta nästa steg i butiksutvecklingen.

När Muhittin Tayli pratar om Matvärlden handlar samtalet lika mycket om integration som om affärskoncept eftersom mångfald är en viktig del av företagets affärsidé. Det handlar om matkultur utan gränser.

– Efter att vi vann har det gett eko även utomlands, vi har blivit omskrivna i Tyskland, England och Turkiet. Jag har även fått inbjudningar till konferenser i Tyskland och Turkiet. Vi har nog satt igång något som kommer att få effekter även ute i Europa.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.174