”The Mauler” ska sälja bönor på Coop

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

MMA-stjärnan medverkar i Coops senaste kampanj.

Coop som gjort flera uppmärksammade kampanjer de senaste åren ska nu premiera alternativa proteinkällor med hjälp av flera kändisar, däribland den kända svenska MMA-fightern Alexander ”The Mauler” Gustafsson.

Läs också: Coop får Guldfisk

I kampanjen som, likt tidigare kampanjer, ska lyfta fram alternativ till kött deltar även stjärnkocken Mattias Dahlgren samt matentreprenören tillika ekobonden Adam Arnesson.

I reklamfilmen med titeln ”Framtidens protein” är det bönor som lyfts fram och Alexander Gustafsson förklarar där hur han mår efter att ha bytt ut kött mot bönor under en vecka.

– Vi tar nu nästa steg i våra opinionsbildande utspel. Efter Ekoeffekten, Knasiga Grönsaker och Kära Köttbit vill vi nu lyfta frågan om vad som är framtidens proteinkälla. Svaret blir bönan – ett livsmedel vi redan har på våra butikshyllor, men som vi borde äta mer av eftersom det är bra både för vår egen och planetens hälsa, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop, i en kommentar.

Reklamfilmen har premiär idag torsdag.

Mer om: Coop


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Chefen har ordet
Så ska han maxa Icas fördelar

Icagruppens Per Strömberg berättar om hur koncernen ska fortsätta att växa.

Lidl avslutar starkt

Plus

Inköparna jagar smarta måltidslösningar

Våga stå ut i ostdisken

Sabis Fältöversten är en prisbelönt veteran som kämpat – och vunnit på Dagligvarugalan i flera år.

Orklas resultat lägre än i fjol

Nyhetsbrev

Linas lättar på kassen

Arkiv

Instagram Shopping till Sverige

Lidl når ända fram

Kedjan närmar sig expansionsmålet.

Påspant – en succé

Fossilfri råvara viktigast för dagligvarubranschen

Coca-cola gick bättre än väntat

1

Krönika:
Ledare
När blir ekologiskt hygienfaktor?

Irlands läskskatt får grönt ljus

Specifik skatt på sötade drycker är inte diskriminerande mot andra livsmedel med tillsatt socker.

Svagt uppåt för Strongpoint

Oväntat bra för Cloetta

Butik på Södermalm får klartecken

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

Tyskarna förväntas växa

Axfood ökade 7,6 procent

Högre försäljning och vinst trots tyngande e-handel.

Krönika
Är det verkligen någon idé att sopsortera?

Expanderar vidare till Älmhult

Pressbyrån på Karolinska

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Mötet
"Framtiden är färdigpaketerade lösningar"

Coop får Guldfisk

Coop stänger Fakta-butiker

Krönika
Så överlever du ”butiksdöden”

Krönika: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

På nytt jobb
Ny färskvaruchef på Coop

Krönika
Brott tar tid från service i butik

1

Ohlström blir KF:s nye ordförande

Färska kryddor utan krukor

Fullpackat på färskvarumässa

Dags att anmäla alla brott

Sänd till en kollega

0.227