23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Säkra höstkort i kedjornas veckoblad

Det blev en ganska vanlig höstvecka med mycket grönsaker som toppade, konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen i veckans granskning av kedjornas dr-erbjudanden.

Vi ser vad Matpriskollens användare bevakar för varor, det vill säga vilka varor som de är extra intresserade av att köpa när de är till bra pris. Vid rätt pris, kan de tänka sig att byta butik. Kycklingfilé är mest bevakat. Kyckling är också mest kampanjat i kedjornas DR.

Hittills i är har det gjorts nästan 1 000 rikskampanjer på kyckling. De flesta kedjor gör två kampanjer per vecka. Netto gör nästan fyra! 60 procent av alla kycklingkampanjer görs av Kronfågel och Guldfågeln och 55 procent gäller djupfryst kyckling.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11