23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Trenden går mot bekväma grönsaker

Ny studie från SLU visar att förpackningar och innehåll kommer förändras i framtiden köper kunderna det som är enkelt, färdigskuret och hälsosamt.

Grönsaker är en av de varugrupper som ökar mest i försäljning. Den totala grönsaks- och rotfruktskonsumtionen har mer än fördubblats under en 25-årsperiod och svenskar äter i genomsnitt 160 gram färska grönsaker dagligen.

När svenskar väljer att äta grönt finns det framför allt två faktorer som är viktiga: bekvämlighet och förpackning. Enligt en ny studie som har gjorts av Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) letar kunderna efter bekväma lösningar med anpassade förpackningsstorlekar som räcker till en måltid.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|