23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Genomtänkt skyltning säljer bäst

Skyltning och exponering måste harmoniera med budskapet säger Anette Bengtsson, butikschef på Ica Maxi Flygstaden i Halmstad.

Ica Maxi Flygstaden är en av tre nominerade företag till ”Årets marknadsförare i Halland 2017" som just den här veckan fyller 15 år.

Det skvallrar skyltningen om redan på parkeringen. Anette Bengtsson och kollegan Josefin Bengtsson, data-, crm- och marknadsansvarig, möter upp i vimlet vid entrén. Där spelas diskret pianomusik live och lokala halländska ost- och charkproducenter bjuder på smakprover och varor till jubileumspris. Längre in i butiken tornar maffiga gavelexponeringar upp sig med bilder på de egna medarbetarna och på de många bildskärmarna syns lokalt producerat material.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web03