23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hemköp tar hjälp av fokusgrupper

Hemköp Näsbypark låter kunden visa vägen till framtidens matbutik genom handplockade fokusgrupper.

När Hemköp i Näsbypark centrum bestämde sig för att renovera och ta nästa steg i butiksutvecklingen ställde de sig först den grundläggande frågan: vad vill kunderna egentligen ha?

– Det enda sättet att ta reda på det är väl att fråga dem? Vi började titta på lite olika metoder för att framför allt hitta personer som borde vara våra stamkunder men inte är det i dag. Det som våra potentiella kunder säger borde ge oss ganska tydliga indikationer på vad vi kan göra bättre, förklarar Johannes Andvaller, affärsområdeschef på Sabis Butiker som äger Hemköp Näsbypark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093