Nytt ansikte på ny post på Coop

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Han blir ansvarig för strategi- och affärsutveckling.

Coop Sverige stärker upp sin koncernledning när de nu rekryterar managementkonsulten Per Magnusson till den nyinrättade posten som ansvarig för strategi- och affärsutveckling.

Läs också: Coop får Guldfisk

– Jag känner mig stolt och glad över att få ansluta till Coop. Det är ett företag med ett starkt och respekterat varumärke och med en drygt hundraårig historia. Jag ser fram emot att tillsammans med övriga medarbetare få vara med att utveckla Coop till ett än mer konkurrenskraftigt företag, säger Per Magnusson i ett pressmeddelande.

Per Magnusson kommer närmast från konsultfirman Cupole Consulting Group och har därifrån, tillsammans med sin tid på Accenture, cirka 10 års erfarenhet som managementkonsult.

– Coop behöver en funktion för att stödja verksamheten i de förändrings- och utvecklingsprojekt som vi kommer att behöva genomföra för att leverera på strategin lönsam tillväxt. Förmågan att arbeta tvärfunktionellt är avgörande för Coops utveckling de kommande åren. Jag är mycket glad att vi har kunnat rekrytera Per Magnusson som chef och ansvarig för att bygga upp en organisation för detta ändamål, säger Magnus Johansson, vd Coop Sverige.

Per Magnusson tar också plats i Coops koncernledning när han börjar jobba på Coop den 1 december.

Mer om: coop


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De startar Sveriges första bryggeri för energidrycker

Bolaget 13:e Protein import köper småländskt Kopparbergsbryggeri – siktar mot en produktion av minst 20 miljoner burkar om året.

Framgångsrikt år för Lidl

Handeln behöver hjälp med återfallsförbrytarna

Yrkeskriminella är handelns största säkerhetshot.

Stark öppning för digital matförsäljning

Fortsatt uppåt för Pricer

Chefsintervjun
Så ska han maxa Icas fördelar

Icagruppens Per Strömberg berättar om hur koncernen ska fortsätta att växa.

Nyhetsbrev

Arkiv

Våga stå ut i ostdisken

Sabis Fältöversten är en prisbelönt veteran som kämpat – och vunnit på Dagligvarugalan i flera år.

Plus

Inköparna jagar smarta måltidslösningar

Orklas resultat lägre än i fjol

Fairtrade-försäljning ökade med mer än 200 miljoner

Svensken handlade Fairtrade-märkta varor för i genomsnitt 376 kronor under förra året.

Instagram Shopping till Sverige

Linas lättar på kassen

Påspant – en succé

Coca-cola gick bättre än väntat

Fossilfri råvara viktigast för dagligvarubranschen

Lidl når ända fram

Kedjan närmar sig expansionsmålet.

1

Krönika:
Ledare
När blir ekologiskt hygienfaktor?

Irlands läskskatt får grönt ljus

Specifik skatt på sötade drycker är inte diskriminerande mot andra livsmedel med tillsatt socker.

Svagt uppåt för Strongpoint

Oväntat bra för Cloetta

Butik på Södermalm får klartecken

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

Tyskarna förväntas växa

Axfood ökade 7,6 procent

Högre försäljning och vinst trots tyngande e-handel.

Expanderar vidare till Älmhult

Pressbyrån på Karolinska

Krönika
Är det verkligen någon idé att sopsortera?

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Mötet
"Framtiden är färdigpaketerade lösningar"

Coop får Guldfisk

Coop stänger Fakta-butiker

Krönika
Så överlever du ”butiksdöden”

Krönika: Matpriskollen: Bra och dåliga priser

På nytt jobb
Ny färskvaruchef på Coop

Sänd till en kollega

0.187